loading...
.::بزرگ ترین وبلاگ آموزش،تفريح و دانلود :..
جناب آقای توحید سلیمانپور بازدید : 199 دوشنبه 24 آبان 1389 نظرات (0)

نويسنده: مريم عسگري
منبع: دنیای اقتصاد


  پرفروش‌ترين بازی‌های کامپیوتری در بازار ایران
 

19 آبان 1389 - امروزه بازی‌های کامپیوتری یکی از جذاب‌ترين سرگرمی‌ها در دوران ما هستند و گروه‌هاي مختلف سني از كودكان گرفته تا افراد بزرگسال به جرگه علاقه‌مندان به بازي‌‌هاي كامپيوتري پيوسته‌اند.

رشد كيفي و كمي‌بازي‌هاي كامپيوتري و همچنين امكان تعامل با دنياي مجازي از دلايلي هستند كه باعث جذابيت بازي‌هاي كامپيوتري شده‌اند.
به كمك حضور بازي‌هاي جديد و ابزارهاي مدرن بازي‌، امروزه در یک بازی کامپیوتری مي‌توانید به یک راننده ماهر تبدیل شوید و با جدید‌ترين و گران قیمت‌ترين اتومبیل‌ها به مسابقه با دیگران بپردازید.

مي‌توانيد با استفاده از بازي‌هاي حركتي پينگ پنگ، تنيس بازي كنيد يا گريزي به دنياي موسيقي بزنيد. حتي مي‌توانيد به یک قهرمان بدل شده و به جنگ ديو و موجودات فضايي عظيم برويد. مي‌توانيد كارهايي را انجام دهيد كه شايد انجام آنها در دنیای واقعی غیرممکن و غیرقابل تصور باشد؛ اما در دنیای بازی‌های کامپیوتری بدون به خطر‌انداختن امنیت خود مي‌توانید بسیاری از چیزهایی را که تجربه آنها در دنیای واقعی غیرممکن است را تجربه کنید. اما به هر حال ورود به دنياي شگفت‌انگيزي كه بازي‌هاي كامپيوتري براي ما به ارمغان آورده‌اند، نيازمند به ابزار و وسايلي است كه خوشبختانه اين روزها در بازار كامپيوتر ما به راحتي و به وفور يافت مي‌شود. البته شايد قيمت اين ابزارها تا حدودي گران باشد، ولي براي برخي از گيم‌بازان صرف مبلغ بالا براي ايجاد ساعاتي خوش و پر هيجان مي‌ارزد.


ابزارهاي جديد بازي در بازار

سال‌ها است كه ما با كنسول‌هاي بازي نظير X BOX، X BOX 360، WII، PSP، PS3 آشنا هستيم. اين اواخر هم ابزارهاي جانبي در كنار اين كنسول‌ها به بازار عرضه شده‌اند كه جذابيت بيشتري براي گيمرها دارند. به عنوان مثال ابزارهاي بازي موسيقي، مانند درام‌هاي بي‌سيم، گيتار بي‌سيم، بازي‌هاي حركتي مانند پينگ پنگ، تنيس و.... فرمان‌هاي خودرو كه به كلاج و ترمز و ... مجهزند توسط شركت‌هايي چون لاجيتك، سوني‌، نينتندو‌، فراسو و... به بازار عرضه شده‌اند. اين ابزارها روي كنسول‌هاي بازي يا در كنار آنها در نقش مكمل به كار برده مي‌شوند و با قيمت‌هاي مختلفي از حدود يكصد هزار تومان تا 450 هزار تومان در بازار خريد و فروش مي‌شوند.


لذت رانندگي با سرعت بالا‌، بدون خطر

يكي از پر مخاطب‌ترين نمونه اين ابزارها يك بازي حركتي است كه به يك فرمان، كلاج و ترمز مجهز است و كاربر به وسيله آن مي‌تواند يك رانندگي واقعي را با سرعت بالا تجربه كند. بر اساس اعلام مسوول فروش شركت صوت و تصوير پايتخت، يكي از عرضه‌كنندگان تجهيزات بازي و سرگرمي، اين ابزار سرگرمي ‌با عنوان G27 و از خانواده لاجيتك است كه به بازار عرضه شده است و به كلاج و ترمز مجهز است و براي كنسول‌هاي PS3‌،PS2 و PCطراحي شده است. به گفته وي، فرمان مسابقه اي G27 كاربر را روي يك صندلي واقعي شبيه سازي شده مي‌نشاند و كاربر با مكانيسم عكس‌العمل دوموتوره اين دستگاه مي‌تواند قدرت، سرعت و دقت را به خوبي در يك شرايط شبيه‌سازي شده و با حس جاده واقعي تجربه كند. فرمان مسابقه‌اي G27 با قيمت 420 هزار تومان به فروش مي‌رسد.
مدل‌هاي ديگري از اين فرمان توسط شركت آواژنگ به بازار عرضه شده‌اند كه نمونه‌هاي LOGITECH FORMULA FORCE EX‌، نمونه لرزشيLOGITECH FORMULA،MOMO RACING FORCE FEEDBACK و DRIVING FORCE EX براي PC و فرمان مسابقه‌اي DRIVING FORCE GT و نمونه‌ بي‌سيم DRIVING FORCE براي PS3 طراحي و به بازار عرضه شده‌اند. فراسو نيز فرمان‌هاي بازي را با قيمت‌هاي مختلفي به بازار عرضه كرده است. يكي از مدل‌هاي اين ابزارها مدل،FGW-810 Black / Blue است كه مجهز به Axis Joystick و دنده و پدال پایی، موتور لرزاننده برای حس واقعی هیجان بازی بوده و با قيمتي حدود 43 هزار تومان در فروشگاه‌هاي لاوان عرضه شده است.


بازار گرم بازي‌هاي حركتي

شرکت مایکروسافت نيز کنسول‌های بازی جديدي موسوم به کینکت (Kinect) را به بازار داخلي عرضه كرده است كه البته اين كنسول با پك كامل وارد بازار داخلي نشده است.به گفته مسوول فروش شركت صوت و تصوير پايتخت، اين سيستم، یک سیستم حرکتی است که مبتنی بر یک دوربین کار می‌کند و بر خلاف ابزارهای مشابه برای کنسول‌های Wii و Ps3 احتیاج به هیچ ابزار کنترل کننده در دست کاربر ندارد. این فناوری خارق‌العاده از سیستم ردیابی بدن استفاده مي‌کند و دارای سنسورهایی است که بدن کاربر را شناسایی کرده و تمامي ‌حرکات بدن کاربر را در درون بازی انعکاس مي‌دهد. كينكت (kinect) با كنسول بازي x box 360 سازگار است و همان طور كه گفتيم پك كامل آن هنوز وارد بازار داخلي نشده است. با اين وجود قيمت پك نصفه و نيمه اين ابزار بازي 200 هزار تومان است و اما ابزار بازي ديگري كه اين روزها در بازار سرو صداي زيادي به پا كرده است، بازي‌هاي حركتي شركت نينتندو هستند. البته شركت‌هاي ديگري نظير لاجيتك و سوني هم در اين زمينه ابزارهايي به بازار عرضه كرده‌اند.
به وسيله اين ابزارهاي حركتي مي‌توانيد به راحتي و به طور بي‌سيم در دنياي ويدئويي بوكس، تنيس، بولينگ، پينگ‌پنگ، بيسبال‌، گلف و... بازي كنيد. اين دستگاه‌ها نيز با قيمتي حدود 300 تا 370 هزار تومان در بازار به فروش مي‌رسند. البته در زمينه ابزارهاي حركتي، شركت سوني محصول جديدش را كه move نام دارد، به بازار عرضه كرده است. اين دسته بازي را براي كنسول‌هاي بازي ps3 به بازار عرضه كرده است كه اين ابزار يك دسته بازي لرزشي کوچک است که شبیه به میکروفن ساخته شده است و بخشی را در قسمت فوقانی خود شامل مي‌شود که مانند توپ پینگ‌پنگ است و چراغ led داخل آن روشن مي‌شود. اين دستگاه در حال حاضر با قيمت 115 تا 130 هزار تومان در بازار داخلي به فروش مي‌رسد.


موسیقیدانان گيمر
ابزار جديدي كه شركت‌هاي توليدكننده محصولات سرگرمي‌براي گيمرها توليد كرده‌اند يك محصول هيجان‌انگيز و جالب است. شركت‌هايي نظير لاجيتك، كوانتوم و... با توليد آلات موسيقي به شكل كنسول‌هاي مكمل xbox و ps3 درصدد برآمده‌اند تا به گيمرهاي علاقه‌مند به موسيقي هم خدماتي ارائه كنند.

محصولات توليدي اين شركت‌ها شامل، گيتار و درام‌هاي موسيقي است كه به صفحه‌هاي لمسي و شاسي‌هاي حساس مجهز است .قيمت گيتارهاي لمسي هم كه با برندهاي مختلفي چون كوانتوم، لاجيتك، پگاه چيني و... به بازار عرضه شده‌اند حدود 70 هزار تومان تا 250 هزار تومان است. اين گيتارها به همه كنسول‌هاي بازي نظير XBOX ‌،PS3 و ... سازگارند.


PC مناسب براي گيمرها
ياشار باقري يكي از فعالان بازار كه دستي هم در اسمبل كردن سيستم‌هاي كامپيوتري براي گيمرها دارد، مي‌گويد، به‌طور كلي هزينه اسمبل كردن يك كامپيوتر روميزي براي گيمر‌ها حدود 700 هزار تومان تا يك ميليون و دويست هزار تومان است. به گفته وي‌، مهم‌ترين نكته براي اسمبل كردن يك كامپيوتر مخصوص گيم اين است كه قطعات آن با هم تناسب داشته باشند. بايد رم و مادربورد از لحاظ فركانس با هم همخواني داشته باشند. به گفته وي‌، اگر بخواهيم براي يك گيمر يك سيستم كامپيوتري اسمبل كنيم بهترين انتخاب اين است كه از پردازنده سري P43‌، به عنوان مثال P43 7500 استفاده شود كه قيمت آن 140 هزار تومان است. براي چنين پردازنده‌اي مادربورد P43 ASUS يا مادربورد P6T كه معروف‌ترين مادربورد گيمينگ است مناسب است. قيمت اين مادربوردها نيز حدود 280 تا 315 هزار تومان است. رم متناسب با چنين مادربوردي نيز بايد حداقل سه گيگابايت از نوع DDR3 باشد. البته رم‌هاي شش گيگابايتي از نوع DDR5 نيز انتخاب خوبي هستند كه معمولا براي پردازنده‌هاي INTEL CORE I 7 930 به كار مي‌روند و اما انتخاب كارت گرافيك مناسب براي يك سيستم گيمينگ نيز موضوع مهمي ‌است. به گفته باقري كارت گرافيك بايد حداقل يك گيگابايت از نوع DDR3 آن هم از خانواده ASUS باشد.وي مدل ATI ASUS 5450 1GB DDR3 را از مادربوردهاي معروف گيمينگ نام برد كه قيمتي حدود 100 هزار تومان دارد. نوع 1GB DDR5 اين كارت گرافيك هم قيمتي حدود 145 هزار تومان دارد. در مورد صفحه نمايش هم اين فعال بازار گفت، نمونه‌هاي صفحه عريض 19 اينچ بهترين گزينه هستند.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
نامم را پدرم انتخاب کرد! نام خوانوادگی ام را یکی از اجدادم! دیگر بس است! راهم را خودم انتخاب می کنم! دکتر شریعتی ××××××××××××××
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 117
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 13
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 54
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 68
  • باردید دیروز : 70
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 450
  • بازدید ماه : 1,239
  • بازدید سال : 4,665
  • بازدید کلی : 77,415
  • کدهای اختصاصی

    %D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%B1%20%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%AA

    %D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%B1%20%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%AA

    افزايش آمار بازديد Farsitools (IDG) reffer --> بزرگترین سایت جاوا اسکریپت ایران Click Here To Navigate  ساعت Led پوما - ساعت مخفي پوما