loading...
.::بزرگ ترین وبلاگ آموزش،تفريح و دانلود :..
جناب آقای توحید سلیمانپور بازدید : 280 شنبه 22 آبان 1389 نظرات (0)

مراسم تحلیف باراک اوباما
باراک حسین اوباما اولین رئیس جمهور افریقایی تبار امریکا و به عنوان ریاست جمهوری جدید امریکا در روز سه شنبه 20 ژانویه سال 2009 در مراسم تحلیف، كه جشنِ تداوم دموکراسی امریکایی نامگذاری شده سوگند یاد کرد و رسماً بعنوان چهل و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده امریکا برگزیده شد. همسر و فرزندان آقای اوباما در این مراسم حضور داشتند. او با همان انجیلی سوگند یاد کرد که آبراهام لینکلن در سال 1861 با آن سوگند خورده بود. او رئیس جمهوری بود که به برده داری در امریکا پایان داد.

میلیون ها آمریکایی در مقابل کنگره آمریکا گرد هم آمدند تا در مراسمی باشکوه شاهد تحلیف رئیس جمهور جدید باشند؛ رئیس جمهوری که به عنوان اولین سیاه پوست آفریقایی تبار به کاخ سفید راه یافته است. در این مراسم شخصیت های بلندپایه آمریکایی از جمله جیمی کارتر، جرج بوش پدر، بیل کلینتون و جرج بوش پسر حضور داشتند، تدابیر امنیتی که برای این مکان و مراسم تحلیف در نظر گرفته شده، بی سابقه بود و بالغ بر 40 هزار مامور وظیفه تامین امنیت مراسم را برعهده گرفته بودند.

آقای اوباما در سخنرانی خود که در جمع صدها هزار تن ادا شد و به طور مستقیم از تلویزیون های بین المللی پخش شد، گفت : قدردان اعتمادی است که مردم به او داشته اند. رئیس جمهوری جدید امریکادر این سخنان از جورج بوش، رئیس جمهور سابق به خاطر خدماتش به ملت و همکاری هایش در طول مدت انتقال قدرت قدردانی کرد.

اوباما در مراسم تحلیف اعلام کرد: من باراك حسین اوباما قاطعانه سوگند می‌خورم كه با وفاداری وظیفه‌ی ریاست جمهوری ایالات متحده آمریكا را انجام دهم و نهایت توان خود را برای حفظ، حراست و دفاع از قانون اساسی ایالات متحده به كار بندم. از خدا كمك می‌خواهم.

آقای اوباما گفت: ملت ما علیه شبکه گسترده ای از خشونت و نفرت در جنگ به سر می برد، اقتصاد ما به شدت ضعیف شده است. بازار مسکن و کار در شرایط بدی است و کسب و کارها متوقف شده است. سیستم بهداشتی ما پر هزینه است و ناکامی های مدارس ما متعدد است و هر روز شواهد بیشتری به دست می آید که نشان می دهد نحوه استفاده ما از انرژی، زمین را تهدید و دشمنان ما را مستحکم تر می کند.

رئیس جمهوری جدید امریکا در سخنان خود گفت چالش هایی که امریکا و امریکایی ها با آن روبرو هستند، واقعی است. او افزود این چالش ها جدی و شمار آنها زیاد است. آقای اوباما افرود: ما امروز در اینجا جمع شده ایم، چون ما امید را به جای ترس انتخاب کردیم، وحدت را به جای بحران و اختلاف.

اولین رئیس جمهوری آفریقایی تبار امریکا گفت زمان آن رسیده تا دوباره بر این ارزش ها و باورهایی که نسل به نسل به ما رسیده، تائید کنیم که مطابق با وعده الهی، همه برابر و آزاد هستند و تاكید كرد كه اطمینان میان حکومت و مردم باید احیا شود.

آقای اوباما در سخنان خود که با استقبال مردم روبرو شد خطاب به جهان اسلام گفت: "ما به دنبال راهی برای به جلو رفتن هستیم که بر مبنای منافع مشترک و احترام متقابل است."

او افزود: رهبرانی در سراسر جهان که به دنبال بحران هستند و می خواهند ناکامی های جوامع خود را به گردن غرب بیاندازند، بدانند که مردمشان در مورد آنها بر مبنای آنچه بنا کرده اند قضاوت خواهند کرد، نه بر اساس آنچه از میان برده اند.

آقای اوباما گفت امریکا نشان خواهد داد که دوست هر ملت و فردی است که به دنبال صلح و منزلت است. او افزود که عراق را به مردم این کشور تحویل خواهد داد و در افغانستان صلح به وجود خواهد آورد. رئیس جمهوری امریکا تاکید کرد که کشورش با دوستان قدیمی و جدید برای کاهش تهدیدهای اتمی همکاری می کند و با بحران گرمایش زمین به مقابله خواهد پرداخت.

گزارشگران می گویند مردم در سراسر امریکا احساس می کنند که امروز شاهد وقوع تاریخ هستند. حدود دو میلیون نفر در پارک ملی امریکا، در محوطه بیرونی محلی که مراسم در آن شکل می گرفت جمع شده بودند. هنگامی که آقای اوباما وارد محل شد، جمعیت یکصدا ابراز شادمانی کرد.

اوباما در این مراسم ابتدا به کتاب انجیل سوگند یاد کرد، سپس به سخنرانی پرداخت و در ادامه جرج بوش به اتفاق همسرش لورا بوش را به سمت یک فروند هلیکوپتر کاخ سفید برای ترک واشنگتن و سفر به ایالت تگزاس که مزرعه شخصی بوش در آنجا قرار دارد، همراهی کرد.

از نکات جالب این مراسم می توان به نشستن دیک چنی معاون بوش به علت مشکلات قلبی اش بر روی ویلچر اشاره کرد، به علاوه میشله اوباما، همسر اوباما نیز که نوع لباسش به معمایی تبدیل شده بود با یک لباس زردرنگ در مراسم حاضر شد. دیگر اینكه آرتا فرانکلین، خواننده سرشناس آمریکایی در این مراسم برنامه اجرا کرد و سپس بیست و یک توپ شلیك گردید.
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
 

 

برچسب ها اوبا ما ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
نامم را پدرم انتخاب کرد! نام خوانوادگی ام را یکی از اجدادم! دیگر بس است! راهم را خودم انتخاب می کنم! دکتر شریعتی ××××××××××××××
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 117
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 88
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 108
  • باردید دیروز : 70
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 490
  • بازدید ماه : 1,279
  • بازدید سال : 4,705
  • بازدید کلی : 77,455
  • کدهای اختصاصی

    %D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%B1%20%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%AA

    %D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%B1%20%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%AA

    افزايش آمار بازديد Farsitools (IDG) reffer --> بزرگترین سایت جاوا اسکریپت ایران Click Here To Navigate  ساعت Led پوما - ساعت مخفي پوما