loading...
.::بزرگ ترین وبلاگ آموزش،تفريح و دانلود :..
جناب آقای توحید سلیمانپور بازدید : 248 شنبه 24 مهر 1389 نظرات (0)

نام:میرحسین

نام خانوادگی:موسوی خامنه

تولد:۷ مهر ۱۳۲۰ در شهر خامنه"۶۸ ساله"

همسر:زهرا رهنورد  متولد  ۱۳۲۴ لیسانس مجسمه سازی و فوق لیسانس پژوهش هنر  و نیز  فوق لیسانس علوم سیاسی و دکتری علوم سیاسی  او به همراه مهندس موسوی مادر سه دختر است "۶۴ ساله"آشنایی او با میرحسین موسوی در سال ۴۸ در نمایشگاه نقاشی است که ترتیب داده بود. زندگینامه او در ادامه همین مطلب

میرحسین موسوی خامنه‌ (زاده ۷ مهرماه ۱۳۲۰ در خامنه) سیاستمدار ایرانی، از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸ نخست وزیر جمهوری اسلامی ایران بوده‌است. وی آخرین نخست وزیر ایران است که پس از فوت خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی، با تغییر قانون اساسی و حذف پست نخست‌وزیری، از فعالیت‌های اجرایی کناره گرفت و عمده فعالیت خود را در فرهنگستان هنر متمرکز کرد.

کاسب زاده آذری سالهای پرافتخاری را پیش و پس از انقلاب در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است. سالهایی که از عالم هنر به سیاست آمد و از سیاست به هنر بازگشت.و اینک بار دیگر به عالم سیاست باز گشته است. میرحسین موسوی، اگر چه فوق لیسانس معماری دارد اما بیش از انکه در عرصه معماری شناخته شده باشد، چهره ای سیاسی است.

 هرچند او به عنوان آخرین نخست وزیر نظام جمهوری اسلامی ایران (پس از مهدی بازرگان، محمدعلی رجایی، محمدجواد باهنر و محمدرضا مهدوی کنی) پس از اتمام دوره خدمتش در این منصب، عطای سیاست را به لقایش بخشید و به عالم هنر بازگشت.

وی در سال ۱۳۴۸ از دانشگاه ملی آن زمان(دانشگاه شهید بهشتی کنونی)در رشته معماری کارشناسی ارشد دریافت نموده و از سال ۱۳۵۸ تاکنون عضو شورای انقلاب فرهنگی است. میر حسین موسوی در طول سال‌های حضور خود در عرصه سیاست به عنوان نخست‌وزیر، وزیر امور خارجه، عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و... به فعالیت پرداخت اما از سال ۱۳۷۷ با بر عهده گرفتن ریاست فرهنگستان هنر به فعالیت در این حوزه مشغول شد.

تحصیلات

  • کارشناسی ارشد معماری و شهرسازی دانشگاه ملی سابق (شهید بهشتی)؛ تاریخ اخذ ۱۳۴۸
  • مطالعه معماری سنتی / تخصص هنری: اصول اربعهٔ معماری سنتی، طرح مساجد

فعالیت‌های هنری

کارهای هنری او بخصوص در زمینه نقاشی دارای کارهای برجسته‌ای است هر چند که نماد شهدای هفتم تیر را نیز او طراحی کرده‌است، به همین مناسبت ریاست فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی را نیز بر عهده دارد. همسر او زهرا رهنورد ریاست دانشگاه الزهرا را به عهده داشت او دانش آموخته علوم سیاسی است با این همه او نیز در عالم هنر دستی دارد تندیس «نرگس عاشقان» ساخته اوست که در میدان مادر (محسنی) در تهران نصب است.

عضویت‌ در نهادهای حکومتی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام. اعضای این دو نهاد حکومتی را رهبر نظام جمهوری اسلامی انتخاب می کند.


ادامه مطلب را از اينجا ببينيد

 

دکتر زهرا رهنورد، در گفت و گو با هفته‌نامه چلچراغ به بیان بخش‌هایی از زندگی خصوصی و دیدگاه‌هایش درباره مسایل مختلفی از جمله هنر و موسیقی، سیاست و تناسبش با هنر و ... پرداخته است.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، متن کامل گفت و گوی رهنورد که در آخرین شماره چلچراغ منتشر شده به شرح زیر است: 

در گفت وگو با شما معمولا پرسش‌ها معطوف به حقوق زنان و تبعیض جنسیتی است. اما من نمی‌خواهم گفت وگو را با چنین پرسش‌هایی آغاز کنم. بلکه دوست دارم بدانم چرا شما همیشه روسری‌های گلدار به سر می‌کنید؟
چرا به سر نکنم؟ مگر جای تعجبی دارد.

دقیقا جای تعجب دارد. چون زنانی که در بدنه حکومت جمهوری اسلامی هستند، معمولا چنین روسری‌هایی به سر نمی کنند.
خداوند رنگ را برای همه آفریده و به عنوان نشانه به آن اشاره نموده است. اما مساله این است که از رنگ می‌شود استفاده خوب کرد یا استفاده نادرست. در رابطه با حجاب مهم حفظ حدود شرعی است که من سخت به آن پایبندم. 

من آدم کلیشه‌ای نیستم؛ از طرفی دیگر، من یک آدم مدنی‌الطبع هستم و تنها شغلی هم که داشته‌ام، معلمی و روزنامه‌نگاری بوده است. که از نقد هنری نوشتن در مجله خوشه به سردبیری احمد شاملو شروع شده و به مجله راه زینب (اطلاعات بانوان) ادامه پیدا کرد و هنوز هم خود را یک روزنامه‌نگار می‌دانم. 

تنها مدیریتم هم یک مدیریت مدنی بوده، یعنی مدیریت دانشگاه الزهرا. بر همین اساس من همیشه یک آدم مدنی بوده و خواهم ماند.

حتی در دورانی که مشاور سیاسی رییس جمهور خاتمی بودید؟
بله، در آن دوران هم به واسطه روحیه مدنی‌ام به عنوان مشاور سیاسی انتخاب شدم، وگرنه می‌توانستم مشاور هنری آقای خاتمی باشم. به نظرم سیاستی مثبت و قابل دفاع است که فارغ از اتوریته و تزویر باشد. من به این امر به شدت معتقدم و آقای خاتمی هم با این شناخت نسبت به انتخاب من اقدام کردند.

درباره زندگی شما تحقیق کرده‌ام و بیش از هر چیز به مجموعه‌ای از تناقضات رسیده‌ام، زندگی در خانواده‌ای که پدر نظامی بوده و مادر شاعر، رفتن به رشته تجربی و بعد گرایش به هنر، عبور از یک دوران بی‌اعتقادی و پذیرفتن شدید اعتقادات مذهبی. چطور از این مسیر عبور کرده‌اید؟
زندگی من سرشار از تضادها، کنتراست‌ها و تنوع‌ها بوده است. من در خانواده‌ای پر جمعیت بزرگ شدم با ده جور فکر. از مذهبی سنتی بگیرید تا گرایش‌های ‌لیبرالیستی ملی گرایانه و حتی کمونیستی. 

در نتیجه آزادی فکر و اندیشه در خانواده ما جایگاه خاصی داشت. پدرم نظامی بود، اما یک نظامی ناسازگار با رژیم شاه. برای همین هر شش ماه یک بار ما باید در یک گوشه‌ای از این مملکت زندگی می‌کردیم. همین مساله زندگی من را سرشار از تنوع‌ها کرد. 

بعد برای ازدواج هم به همسرم گفتم من آدم بی‌قراری هستم و یک جانشین نیستم و او هم


ادامه مطلب را از اينجا ببينيد
 

 

ماجرا از آنجا شروع شد كه فاطمه رجبي مطلبي درباره ميرحسين نوشت و در آن مطالب غرض  آلود و نادرستي را نسبت به اين كانديداي انتخابات منتشر كرد.

فاطمه رجبي (همسر سخنگوي دولت) طي مطلبي مير حسين موسوي را به همراهي با آمريكا، مخالفت با ولايت امام، همگامي با براندازان، رفاه طلبي و.... متهم كرده است.

او در اين مطلب نوشته است:روزي با ماشين، مسافتي را از پشت يك ديوار در منطقه پاستور طي كردم، به من گفته شد «اين مسافت ديوار خانه مسكوني موسوي» است! به عمل كار بر آيد به سخن‌داني نيست. 

متن كامل مطلب فاطمه رجبي را بخوانيد:

در مدتي كه ميرحسين موسوي براي احياي مرده اصلاح‌طلبي قد علم كرده، بسياري از جوانان - دانشجويان - از سراسر كشور تماس مي‌گيرند و مي‌پرسند: موسوي كيست؟ سوابق او چيست؟ تاكنون كجا بوده است؟

به اين پرسش‌ها چگونه مي‌توان پاسخ داد كه موسوي ناشناخته‌اي است براي 25‌ساله‌ها، و فراموش‌شده‌اي است براي سنين بالاتر!؟

بر آن شدم تا بنويسم موسوي كيست؟ و تاكنون كجا بوده است؟

- موسوي عضوي از حزب انحلال‌يافته جمهوري اسلامي است، كه نزديك به 8‌سال نخست‌وزير ايران بوده است. امروز آشكارا اعتراف مي‌كنم كه حتي مَنِ فعال سياسي بسيار دچار اشتباه بوده‌ام كه وي را «توانمند و داراي برنامه اقتصادي يا سياسي» مي‌ديده‌ام. چرا؟ زيرا در حاكميت امام، شخص امام برنامه‌سازي، تصميم‌گيري و اداره جامعه و رهبري مي‌كردند و مجريان را هر چند ناتوان ياري مي‌نمودند و به ايستادگي و عدم فرار از مسؤوليت تشويق مي‌كردند يا نهيب‌زده و اخطار مي‌دادند.

- موسوي همان‌گونه كه يكي از اصلاح‌طلبان گفته است، به درستي «پدر اصلاح‌طلبي برانداز» است. «تحكيم وحدت» يا همان «دسته وحشت‌آفرين و فاسدالعقيده» در حمايت او جان گرفت و پاي‌گير شد، و با امداد مالي و معنوي اعضاي دولت وي، عليه ولايت‌فقيه، در سال‌هاي رهبري امام تركتازي كرد. اشاره مي‌كنم به تعدادي از موتورهاي وارداتي كه مشهور بود به اين گروه وحشت‌زا اهدا شد تا با فروش آن هزينه ستيزه‌گري با اسلام‌ناب را فراهم آوردند.

- موسوي كسي است كه در يك چالش دروني، توان ايستادگي نداشت يا لجاجت داشت يا... و به دليل آن در بحران جنگ در سال 67 با «استعفاي ناگهاني» موجب خشم امام گرديد و امام در پاسخ، وي را هشدار دادند: «حق اين بود كه اگر تصميم بدين كار داشتيد، لااقل من يا (ادامه اظهارات! خانم رجبی به همراه طنز ابراهیم نبوی و جوابیه میرحسین موسوی و نیز اعلام برائت خانواده خانم رجبی از اظهارات ایشان را در ادامه مطلب بخوانید)


ادامه مطلب را از اينجا ببينيد

 

نخست‌وزير فلسطين از كمك 250 ميليون دلاري ايران به تشكيلات خودگردان و فلسطينيان خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از شماره امروز روزنامه لبناني السفير، اسماعيل هنيه كه اخيرا از ايران ديدار كرده گفت: «نتيجه ديدارم از ايران حمايت مالي از فلسطين به ارزش 250 ميليون دلار و ارائه چند طرح براي حمايت مالي و اقتصادي مستقيم از دولت و ملت فلسطين بود


هنيه همچنين گفت: «از جمله اين كمك‌ها براي مثال اختصاص 120 ميليون دلار براي حمايت مالي از دولت فلسطين در سال 2007 و نيز اختصاص 45 ميليون دلار براي پرداخت حقوق كارمندان سه وزارتخانه از وزارتخانه‌هاي تشكيلات خودگردان فلسطين و پرداخت مطالبات خانواده‌هاي فلسطيني براي شش ماه است.»


وي افزود: «ايران پذيرفته به 100 هزار كارگر فلسطيني در ماه 100 دلار بپردازد و براي شش ماه به اين كار ادامه دهد كه جمع آن 60 ميليون دلار مي‌شود.»


به گفته وي "ايران همچنين پذيرفته به هر كدام از سه هزار ماهيگيري كه از چند ماه پيش از رفتن به دريا محروم شده‌اند، در ماه 100 دلار بپردازد و تا شش ماه به اين كار ادامه دهد كه جمع كل آن 8/1 ميليون دلار مي‌شود.»


نخست‌وزير فلسطين در پايان گفت ايران مركز فرهنگي فلسطين و كتابخانه‌هايي ملي با ارزش 15 ميليون دلار خواهد ساخت و دو هزار خانه ويران‌شده را به ارزش كل 20 ميليون دلار ترميم خواهد كرد.

                                                                                           منبع:ایرانیان انگلستان

 


 دوشنبه 5 اسفند همزمان با حضور گسترده و سازماندهي شده افراد خارج از دانشگاه براي اجراي پروژه دفن شهيد، دانشجويان دانشگاه اميركبير عليرغم تمامي فشارها به اين پروژه اعتراض كردند.

تمهيدات گسترده براي جلوگيري از شكل گيري اعتراض

نيروهاي امنيتي با همكاري مسئولين وزارت علوم و دانشگاه اميركبير از هفته هاي گذشته تمامي تمهيدات لازم را انديشيده بودند تا اين مراسم بدون هيچ گونه اعتراضي برگزار شود. تقاضاي رهايي رياست دانشگاه اميركبير براي ادامه بازداشت ۴ دانشجوي دربند اين دانشگاه، ممنوع الورود كردن ۱۲ دانشجوي پلي تكنيك از ابتداي هفته جاري و تماس با خانواده هاي دانشجويان معترض براي تحت فشار قرار دادن آنها از جمله اقدامات انجام شده براي ممانعت از شكل گيري هرگونه اعتراضي بود.

علاوه بر آن طي روزهاي گذشته پس از آنكه دانشجويان دانشگاه اميركبير طي ۲ روز متوالي با برگزاري تحصن و تجمع اعتراضي مخالفت خود را با اجراي پروژه «دفن شهيد» ابراز داشتند، مسئولين نحوه برگزاري اين مراسم را تغيير داده و آن را به يك مراسم عمومي تبديل كردند تا با خيالي آسوده نيروهاي اطلاعاتي و سپاهي را وارد دانشگاه كنند. همچنين از روز يكشنبه بيلبوردهاي تبليغاتي در اين زمينه در نقاط مختلف شهر تهران نصب شد. يكشنبه شب نيز آيت الله خامنه اي با انتشار پيامي از برگزاري اين مراسم استقبال كرد تا بدين ترتيب تمامي زمينه هاي براي دفن شهيد بدون هيچ اعتراضي فراهم شود. وي در حالي براي اجراي دفن شهيد در دانشگاه اميركبير پيام منتشر كرد كه همزمان با دانشگاه اميركبير در دانشگاه كاشان نيز اين پروژه انجام شد ولي وي پيامي براي دفن شهيد در آن دانشگاه صادر نكرد.

علاوه بر آن طي روزهاي گذشته خبرگزاري هاي فارس و ايسنا و بسياري سايت هاي زنجيره اي اقتدارگرايان با گزارش متعددي سعي كردند تا در فوايد دفن شهيد در دانشگاه ها بنويسند و يا دانشجويان معترض را مورد تهديد قرار دهند. در يكي از آخرين موارد يكي از اين سايت ها گزارش كرد كه طلاب بسيجي استان قم در حمايت از دفن شهيد در دانشگاه اميركبير تجمع كرده اند.

اعتراض دانشجويان

اما با وجود تمامي فشارها، باز هم روز گذشته همزمان با دفن شهيد، دانشجويان دانشگاه اميركبير اين نمايش فريبكارانه را بر هم زدند.

دانشجويان با شعارهايي همچون “ديكتاتور زمانه شهيد شده بهانه”، “مرگ بر طالبان، چه كابل چه تهران”، “بسيجي برو گمشو” ، “توپ تانك بسيجي ديگر اثر ندارد”، “مرگ بر ديكتاتور”، “بسيجي بي عرضه قرآن كردي به نيزه” به سو استفاده حكومت براي ايجاد جو امنيتي در دانشگاه ها اعتراض كردند.

حمله وحشيانه به دانشجويان

نيروهاي سپاهي و بسيجي كه با ارسال نيروهاي خود به دانشگاه اميركبير، جاي هيچ گونه


ادامه مطلب را از اينجا ببينيد
 

 جمهوریت – نزهت امیرآبادیان: چهارم آبان سال 84 روز ویژه ای نبود اگر محمود احمدی نژاد در آن واژه ای تازه را وارد ادبیات سیاسی ایران نمی کرد. پیش از آن تاریخ جز پاره ای از نخبگان و دانشجویان علوم سیاسی، کمتر کسی در میان ایرانیان وجود داشت که اصطلاح «هولوکاست» را شنیده یا معنی آن را بداند.

رییس دولت نهم اما در آن روز در کنفرانسی دانش آموزی که با نام «جهان بدون صهیونسیم» برگزار شد، نسل کشی یهویان در جریان دومین جنگ جهانی را افسانه ای ساخته و پرداخته صهیونیست ها دانست که با اختراع و پافشاری بر رخ دادن آن در صدند بر آوارگی میلیون ها فلسطینی پرده نسیان بکشند و به جنایات اسراییل مشروعیت ببخشند.

این سخنرانی، ابتدا در میان مردم و نیز سیاسیون ایرانی واکنش چندانی برنیانگیخت. نخستین واکنش که برخلاف انتظار و تصور داخلی بسیار شدید بود از آن سوی مرزها آمد و موج مخالفت ها و موافقت ها با سخنان احمدی نژاد منجر به در گرفتن مباحث و مناقشات دامنه دار در محافل سیاسی ایران شد.

موافقان سخنان رییس جمهوری تازه را سنت شکنی شجاعانه در جهت احقاق حقوق از دست رفته مظلومان ارزیابی می کردند. مخالفان اما با تاکید بر خارج بودن این بحث از حوزه اختیارات و مسوولیت های بالاترین مقام اجرایی کشور، نسبت به تبعات منفی آن برای منافع ملی و وجهه جهانی ایران هشدار می دادند.

در این میان تکرار افسانه نامیده شدن نسل کشی یهودیان در سخنرانی های بعدی احمدی نژاد، هرگونه شائبه سهوی بودن موضع گیری رییس جمهوری را از بین برد. این امر باعث شد تا بسیاری از تحلیل گران به ردیابی سر منشاء طرح این موضوع در حلقه مشاوران و نزدیکان رییس جمهوری بپردازند. چراکه در نطق های انتخاباتی شهردار پیشین پایتخت، کمترین نشانه و سرنخی دال بر این موضوع یافت نمی شد.

همه راه ها به رامین ختم می شود

جستجو و کانکاش بسیار زود نتیجه داد؛ محمد علی رامین مردی چشم زاغ با مو و محاسنی بور که تحصیل کرده آلمان است.
رامین مشاور رييس جمهور، مدیر مسئول ماه نامه امامت، موسس اتحاديه راه اسلامی در اروپا، مشاور رییس سازمان صدا و سیما، مشاور رئیس دانشگاه پیام نور و از همه مهمتر رئیس بنیاد جهانی هولوکاست است.
او مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی روش های صنعتی از دانشگاه های کالسروهه و دوسلدورف در آلمان گرفته


ادامه مطلب را از اينجا ببينيد
 

 

باراک حسین اوباما دوم ( Barack Hussein Obama II) (متولد ۴ اوت ۱۹۶۱ ایالت هاوایی)، عضو حزب دمکرات ایالات متحده آمریکا‌ و سناتور جوان ایالت ایلینوی است. او از سال ۲۰۰۷ با برپایی کمپین انتخاباتی برای ریاست جمهوری، خود را به عنوان کاندیدای حزب دمکرات و به عنوان یک چهره سیاسی ملی در آمریکا شناساند. او از زمان کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۸ آمریکا، پایان دادن به جنگ عراق را مطرح کرد. او در سوم ژوئن سال ۲۰۰۸ به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شد.

وی چهار سال از دوران نوجوانی خود را در جاکارتا گذرانید، و زاده پدری کنیایی است. او یک مسیحی فرقه پروتستان و از شاخه کلیسای متحد مسیح (United Church of Christ) است.

نژاد

باراک اوباما فرزند یک کنیایی سیاه‌پوست و یک زن سفیدپوست از اهالی ویچیتا ایالت کانزاس است.

 پیش زمینه مذهبی

اگرچه پدر و پدرخوانده او هردو مسلمان بودند اما او یک مسیحی بار آمده و در ۴ سالگی که در اندونزی زندگی می‌کرد، به جای شرکت در مدرسه «مکتب مذهبی مسلمانان» به مدارس کاتولیک و یا سکولار رفته‌است.

تحصیلات

پدر و مادر اوباما در دانشگاه هاوایی در مانوا با یکدیگر آشنا شده بودند. مادر اوباما با وجود مشکلات عدیده موفق شده بود در رشته مردم‌شناسی در همان دانشگاه مدرک دکترا دریافت کند.

اوباما نخست در ۱۹۸۳ لیسانس علوم سیاسی با گرایش روابط بین الملل از دانشگاه کلمبیا دریافت کرد.

در سال ۱۹۸۸ پس از چند سال کار در شیکاگو با گرفتن وام تحصیلی وارد دانشکده قانون 


ادامه مطلب را از اينجا ببينيد
 

 

با تهديد آشكار وزير ارشاد، ماجراي گلشيفته فراهاني وارد مرحله تازه اي شد. سردار صفارهرندي اعلام كرد كه اين ‏هنرپيشه جوان ايراني را "زير پا" خواهد گذاشت.‏
‏ ‏
گلشيفته فراهاني بازيگر جواني كه يكي از ستاره هاي نسل نو سينماي ايران است، وقتي با تهديد وزارت ارشاد و ‏نيروهاي امنيتي روبرو شد كه نخستين اخبار مربوط به ايفاي نقش او در يك فيلم هاليوودي به كارگرداني رايدلي اسكات ‏در ايران منتشر شد.‏

‏ قسمتهائي از فيلم "مجموعه دروغ ها" كه در شبكه اينترنتي منتشر شد، گلشيفته فراهاني را در نقش دختري افغان نشان ‏مي داد كه باحجاب مورد نظر حكومت ايران دركنار لئوناردو دو كاپريو، فوق ستاره سينماي جهان، ديده مي شد.‏

به نوشته سايت فارسي بي بي سي "اين فيلم كوتاه در ايران انعكاس گسترده اي داشت" و در پي آن گلشفيته فراهاني به ‏حراست وزارت ارشاد احضار شد.‏

به گفته ژاله صفا منتقد قديمي سينما: "وظيفه بازجوئي از هنرمندان سينما از زماني كه عزت اله ضرغامي معاونت ‏سينمائي وزير ارشاد بود، بعهده حراست ارشاد گذاشته شد."‏

اما بعد ازانتخاب محمدخاتمي بعنوان رياست جمهوري و انتصاب عطاء الله مهاجراني به عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد ‏اسلامي، نقش فرهنگي اين وزارت برجسته تر و اين وظيفه از حراست گرفته شد و دخالت در زندگي هنرمندان به ‏كمترين ميزان رسيد.‏

بر كشيدن محمود احمدي نژاد، سياست امنيتي را به وزارت ارشاد برگرداند وانجام آن به سردار صفار هرندي، سردبير ‏كيهان سپرده شد.‏

جمشيد كمالي، كارشناس سينماي ايران كه ماجراي گلشيفته فراهاني را دنبال كرده است، در اين مورد مي گويد: "طبق ‏معمول حمله از طريق كيهان كليد زده شد. اين روزنامه كه به دليل شغل اصلي گردانندگانش همه مسائل را بلافاصله ‏امنيتي مي كند، ضمن مقاله اي كه گفته مي شود نويسنده آن پيام فضلي تژاد، منتقد سابق و همكار فعلي سازمان هاي ‏امنيتي است، گلشيفته فراهاني را "گ.ف" ناميد و تحت عنوان "يك بازيگر زن در دام مافياي هاليوود" چنين نوشت: ‏‏"بازيگر مذكور در فيلم ياد شده با حفظ حجاب، نقش يك زن افغاني را بازي كرده بود! و ادعا مي كرد شئونات اسلامي ‏را رعايت مي كند."‏

چند روز بعد بازيگر جوان، ابتدا به اداره حراست وزارت ارشاد دعوت شد. ماجرا به نقل از يك شاهد عيني چنين است: ‏او را روي يك صندلي رو به ديوار نشاندند و در پوشش كلمات محترمانه خواستار شدند عليه فيلم آمريكائي مصاحبه ‏كند و تعهد بدهد كه ديگر در فيلم هاليوودي بازي نمي كند. گلشيفته نپذيرفت و جلسه به پايان رسيد. چند روز بعد او را به ‏زير زمين اداره اماكن احضاركردند. سرهنگ صديقي كه به نام "مهدوي" از روشنفكران و هنرمندان


ادامه مطلب را از اينجا ببينيد
 

 

سخنان بي پرده آيت الله منتظري در ديدار با اعضاء سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي را مي توان از نادر ترين گفته هائي دانست كه از جانب يك مقام عاليرتبه مذهبي حدود اختيارات رهبر جمهوري اسلامي رابيان كرده و او را به به چالش مي خواند .به گزارش دفتر آيت الله منتظري ، در اين ديدار كه روز شنبه 30 شهريور ماه با اعضاء آن سازمان و ازجمله مهندس بهزاد نبوي صورت گرفت ، آيت الله منتظري گفت :

"ولي فقيه بايد نظارت كند كه در قوه مقننه قانون‏ ‏خلاف اسلام تصويب نشود، مسئولين اجرايي خلاف اسلام كاري نكنند و قوه‏ ‏قضائيه خلاف اسلام قضاوتي نكند، نه اين كه در همه امور سياسي و اقتصادي‏ ‏و غيره دخالت مستقيم كند." آيت الله منتظري در پاسخ به سخنان محمد سلامتي دبير كل اين سازمان در باره تصميم اين سازمان دائر بر شركت در انتخابات و حمايت از سيد محمد خاتمي اظهار داشت :

"اولا :در مورد اين كه چه كسي كانديدا شود و شما از چه كسي حمايت مي‎كنيد‏ ‏من نظري ندارم ; ولي مسأله اي كه لازم است رعايت شود اين كه حتما اصلاح‏ ‏طلبان يك كانديداي واحد داشته باشند و روي يك نفر توافق نمايند.

‏ثانيا: هر كس كه به عنوان رئيس جمهور انتخاب شد بايد با مقام رهبري اتمام‏ ‏حجت كند كه چون مردم به او مسئوليت داده اند بايد مطابق آن اختيار هم‏ ‏داشته باشد و


ادامه مطلب را از اينجا ببينيد
 
 

 

زندگینامه:

 

نام و مام خانوادگی: سید محمد خاتمی

پدر: آیت الله سید روح الله

تاریخ تولد:۱۳۲۲(۶۵ ساله)

همسر: زهره صادقی

فرزندان: لیلا ( ۳۳ ساله)  نرگس(۲۷ ساله)  عمادالدین(۲۰ ساله)

منبع مطلب:وب سایت محمد خاتمی

 

 حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمی فرزند مرحوم آيت الله سيد روح الله خاتمی در سال ۱۳۲۲ هجری شمسی در شهر اردكان واقع در استان يزد متولد شد. پدر ايشان از روحانيون نيكنام و بلند آوازه آن ديار ، عالمی فرزانه ، فقیهی روشن بين و عارفی مبارز و مردم گرا بود . آن مرحوم موسس مدرسه علميه اردكان بود و امامت جمعه شهرستان يزد را بر عهده داشت .آقای سيد محمد خاتمی دو برادر و چهار خواهر دارد . در سال ۱۳۵۳ با خانم زهره صادقی ازدواج كرد كه ثمره اين ازدواج دو دختر و يك پسر به نامهای ليلا (۱۳۵۴) ، نرگس (۱۳۶٠ ) و عمادالدین (۱۳۶۷) است .

 تحصيلات ابتدایی ، متوسطه و دبيرستانی ايشان در اردكان طی شد و در همه اين سالها جزء شاگردان ممتاز كلاس بودند . در سال ۱۳۴٠  پيش از اخذ ديپلم به شوق تحصيل در علوم و معارف دینی ، در حاليكه بخشی از مقدمات را در محضر پدر گرامی شان فرا گرفته بودند ، رهسپار شهر قم شدند و در همان سالها ديپلم متوسطه را نيز در رشته طبیعی دريافت داشت.

 آقای سيد محمد خاتمی ضمن حضور در مبارزات سیاسی حوزه در سالهای ۴۱ و ۴٢ به مدت چهار سال تحصيل در حوزه علميه قم “مقدمات ” و ” سطح ” را فراگرفته و در سال ۱۳۴۴ هجری شمسی ( ۱۹۶۵ ميلادی ) برای تحصيل در رشته فلسفه به دانشكده ادبيات اصفهان راه يافت و همزمان با آن ، سطوح عاليه علوم دینی را در حوزه علميه اصفهان ادامه داد .

 در سال ۱۳۴۸ هجری شمسی  با درجه كارشناسی از دانشگاه اصفهان فارغ التحصيل شده و بدنبال آن و عليرغم داشتن شرايط اجتهاد برای معافيت از خدمت سربازی “بالاجبار به خدمت سربازی اعزام شد."

در سال ۱۳۴۹ هجری شمسی در دوره كارشناسی ارشد علوم تربیتی دانشگاه تهران پذيرفته شد و به


ادامه مطلب را از اينجا ببينيد
 

 

ترک دنیا به مردم اندوزند                                                  خویشتن سیم و غله اندوزند  

عالمی را که گفت باشد و بس                                          هرچه گوید نگیرد اندر کس

عالمی آن کس بود که بد نکند                                           نه بگوید به خلق و خود نکند   

عالم كه كامراني و تن پروري كند                                      او خويشتن گم است كه را رهبري كند                                                                                                                                 

مرجع اول :سايت انتخاب

(توضیح:نامهایی  را که در متن نوشتاری سامانه ی انتخاب حذف شده بود چنانچه در نوار واضح و آشکار قابل شنیدن بود بر آن داخل [] افزودیم-سایت ایران لیبرال-)

عباس پاليزدار، رئيس امور زيربنايي مركز پژوهش‌هاي مجلس و مشاور کمیسیون اقتصادی مجلس و همچنین کسی که از او با عنوان «دبیر کمیته تحقیق وتفحص مجلس از قوه قضائیه»، یاد می شود، بدون ارائه مدرک و سندی اظهاراتی شدید اللحن و اتهامات فراوانی را به مسئولان ارشد نظام نسبت داده است.

وی نامزد "یاران احمدی نژاد"[پس از آنکه ائتلاف رایحه خوش خدمت یا حامیان رئیس جمهور به سه دسته منشعب شدند، پالیزدار به گروه یاران احمدی نژاد پیوست] در سومین دوره انتخابات شورای شهر تهران نیز بود.

دبیر و سخنگوی سابق خانه صنعتكاران، مقالاتی از جمله رهبری و رفتارهای سازمانی؛ ناگفته هاي مديريت؛ عدم تحليل درست شرايط زماني و مكاني کشور؛ انقلاب اقتصادي ، درمان اقتصاد بيمار و فلج كشور؛ مشكلات توليدكنندگان با سيستم بانکی را به رشته تحریر در آورده است


عباس پالیزدار که از او به عنوان مشاور کمیسیون اقتصادی مجلس نیز یاد می شود، با بیان چگونگی دستیابی به پرونده های کلان مفاسد اقتصادی گفت: پس از انکه برای تحقیق و تفحص از قوه قضائیه ،در سازمان بازرسی مستقر شدیم ،پرونده های بسیاری را مطالبه کردیم اما قوه قضائیه اصل پرونده ها را به ما تحویل نمی داد، تا اینکه توانستیم به کدهایی دست یابیم و با رقمی بالغ بر 120 پرونده برخورد کردیم که به پرونده های کلان مفاسد اقتصادی مرتبط بود .

وی ادامه می دهد، با تمام کارشکنی ها بالاخره توانستیم پرونده ها را بدست بیاوریم و ببینیم در کشور چه فجایعی اتفاق افتاده، وقتی مطالعه کردم روزها و هفته ها از موضوعات مطرح شده در پرونده خوابم نمی برد.


دبیر کمیته تحقیق وتفحص قوه قضائیه در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا به پرونده هایی که وی و گروه تحقیق و تفحص بررسی کرده اند، پرداخت و گفت: یک آقایی آمد گفت یک پسر معلول جسمی دارم و می خواهم یک موسسه توانبخشی بسازم که پسرم هم در دل همان موسسه زیر نظر خودم باشد. موسسه را ثبت کردند.

بعد آمد گفت که اقا من ساپورت مالی می خواهم، نظام به ما برای این اقدام کمک کند. گفتند چه کمکی؟ ایشان گفت فلان معدن، سنگ مرمر دهبید فارس را بدهید به ما![دهبید بهترین معدن سنگ مرمردنیا و از منابع انفال جمهوری اسلامی ایران است].

بالاخره این اقدام انجام شد و معدن به ایشان واگذار شد. بعد از چند وقت گفت این کافی نیست! فلان معدن در زنجان را هم به من واگذار کنید و تا به حال این آقا که مردم پشت سرش هم نماز می خوانند ،چهار معدن را به بهانه ساپورت یک موسسه توانبخشی تصاحب کرده!

در این زمان دانشجویان با اصرار فراوان از پالیزدار خواستند که وی نام این این شخص را بگوید. پالیزدار سرانجام تسلیم دانشجویان شد و گفت: [امامی کاشانی]، استاد اخلاق و نمی دانم چه و چه که [امامی کاشانی...]است.

وی در ادامه افزود: رفتیم جلوتر دیدیم ، یک دانشکده ای را از مقام معظم رهبری اجازه تاسیس اش را گرفتند. آمدند نزد مقام معظم رهبری گفتند که می خواهیم یک دانشگاه علوم قضایی برای خواهران بسازیم در قم. با این توضیح که خواهران، به کارهای قضایی [اعم از بازجویی و بازپرسی و غیره] بانوان برسند. آقا هم استقبال کردند و مجوز تاسیس دانشکده را به این عده دادند.

بلافاصله بعد از مجوز رفتند سراغ ساپورت مالی، نامه نوشتند به آقای [نعمت زاده...] وزیر دوران هاشمی،از مقامات فعلی وزارت نفت که محبت فرمایید برای تاسیس دانشکده قضایی خواهران، کارخانه دنا! را کارشناسی کنید جهت این دانشکده! از آنجا که موسسین دانشکده


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
نامم را پدرم انتخاب کرد! نام خوانوادگی ام را یکی از اجدادم! دیگر بس است! راهم را خودم انتخاب می کنم! دکتر شریعتی ××××××××××××××
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 117
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 53
  • آی پی دیروز : 32
  • بازدید امروز : 73
  • باردید دیروز : 41
  • گوگل امروز : 9
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 114
  • بازدید ماه : 114
  • بازدید سال : 4,855
  • بازدید کلی : 77,605
  • کدهای اختصاصی

    %D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%B1%20%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%AA

    %D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%B1%20%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%AA

    افزايش آمار بازديد Farsitools (IDG) reffer --> بزرگترین سایت جاوا اسکریپت ایران Click Here To Navigate  ساعت Led پوما - ساعت مخفي پوما